MENU
Головна » Статті » Мої статті

Факультатив як спосіб диференціації

Основи комп’ютерної графіки

Слайд 1.       Оскільки  програми з основного навчального плану становлять той держав­ний мінімум, який має бути міцно засвоєний кожним школярем, і най­головніше завдання школи полягає в тому, щоб досягти високої якості знань учнів у цьому обсязі. Проте разом із цим перед школою стоїть важ­ливе завдання — закласти фундамент підготовки майбутнього спе­ціаліста.

Факультативні заняття встановлюють «мости» між загальною освітою та майбутньою спеціальністю молодої людини. Дуже ефективні на стадії формування й закріплення в учнів інте­ресу, дають змогу враховувати індивідуальні нахили учнів, повніше розвивати їхні здібності.

Факультативи з інформатики один із способів диференційованого навчання інформатики, мета якого — поглиблення і розширення знань учнів. Коли кожен учень опановує знання та вміння, які складають зміст комп'ютерної грамотності, на певному рівні, залежному від його здібностей, інтересів, успішності, психологічних особливостей і т. д.

 

Слайд 2.       Навчальна програма має назву :Основи комп’ютерної графіки».

Актуальність її пов’язана з її профорієнтаційною цінністю в умовах охоплення комп’ютерними технологіями майже усіх галузей діяльності та особливою перспективністю використання комп’ютерної графіки в сучасному дизайні, побудові сайтів у інформаційному просторі інтернету, креативній рекламі, новітньому мистецтві, сучасних технологіях створення кіно- та мультфільмів, програмній інженерії при розробці дизайну інтерфейсів тощо, а також зацікавленості молоді цими технологіями та сучасними графічними програмами.

 

Слайд 3. Метою курсу «Основи комп’ютерної графіки» є формування в учнів знань та умінь, необхідних для ефективної обробки інформації, поданої в графічній формі, а також для використання комп’ютерних зображень у навчальній і професійній діяльності.

Слайд 4. Мета курсу досягається через опанування учнями необхідного обсягу теоретичного матеріалу, практичне оволодіння сучасних графічно-інформаційних технологій, комп’ютерних засобів і середовищ створення, обробки й візуалізації растрових і векторних зображень.

Слайд 5. Однаково важливими є вміння

створювати нові зображення й рисунки,

 редагувати наявні,

 перетворювати формати комп’ютерних зображень та їхні колірні моделі,

 імпортувати належним чином підготовлені графічні зображення в офісні документи, веб-сторінки, електронні та поліграфічні видання, рекламу,

 розробляти комп’ютерну анімацію.

 Слайд 6.   Основні задачі курсу:

  1. підвищення культури учнів у галузі нових комп’ютерних технологій;
  2. формування художньо-естетичного смаку в учнів;
  3. навчання елементарним прийомам роботи на комп’ютері в ігрових і анімаційних програмах, у редакторі векторної та растрової графіки;
  4. розвиток логічного й образного мислення, уваги, зорової пам’яті, почуття форми, конструктивних здібностей;

Слайд 7

  1. розвиток здібностей учнів, уміння оцінювати окремо сюжет і його технічне втілення;
  2. розвиток творчого потенціалу та самореалізації;
  3. підвищення внутрішнього психологічного комфорту, подолання психологічного бар’єру в спілкуванні з технікою;
  4. формування у школярів ставлення до комп’ютера як до допоміжного засобу навчання;
  5. трансформування роботи школярів з комп’ютером у позитивний досвід для розвитку особистості та пізнання світу.

Програма з комп’ютерної графіки ставить за мету, перш за все, навчити учнів вільно володіти графічними способами творення зображення на комп’ютері та продовжувати (паралельно з матеріалами уроків образотворчого мистецтва) ознайомлення з основами образотворчої грамоти, що в сукупності дасть їм змогу усвідомлено застосовувати ці знання й уміння у своїй практичній діяльності.

 

Слайд 8. Програма розрахована на використання у навчальному процесі графічних редакторів, які поширюються безкоштовно, а саме:

растрові – Gimp та Paint.Net, векторні – CADE, Inkscape, 3D-редактор Blender, для створення анімації – Gimp.

Можна підвищити рівень знань, за допомогою іншого програмного забезпечення, а саме:

растрові – Adobe PhotoShop, Corel PhotoPaint, векторний – Corel DRAW, 3D-редактори – 3DMax, Maya, для створення анімації – Advanced GIF Animator, Easy GiF Animator, GIF Movie Gear.

Істотні відмінності в знаннях і особливо в уміннях роботи на комп'ютері, неоднаковий рівень комп'ютерної грамотності учнів змушує шукати нові форми організації уроку та всього процесу навчання в цілому. Підвищення ефективності навчання інформатики сприяє рівнева диференціація.

 

Слайд 9.       Основними цільовими орієнтаціями рівневої диференціації навчання є:

  1. навчання кожного учня на рівні його можливостей і здібностей;
  2. адаптація навчання до особливостей різних груп учнів

слайд 10. Всіх учнів можна умовно поділити на три групи:

  1. учнів,які в даний час важко засвоюють матеріал;
  2. “середніх” учнів;
  3. учнів, які проявляють підвищений інтерес до предмету, легко і швидко засвоюють знання та набувають уміння.

Підбір завдань для виконання здійснюється з урахуванням обов'язкових результатів навчання, міжпредметних зв'язків, практичної спрямованості; рівнів засвоєння знань учнями (базового, середнього і високого).

Слайд 11Диференційований підхід при виконанні практичних робіт

Практична діяльність учня в школі найчастіше зводиться до роботи за описом або інструкції. Дітям зі слабкою і середньою підготовленістю це цілком прийнятно. Але, я вважаю, що вкрай не ефективна ця робота з усіма учнями класу.

             

Для здібних дітей у роботу треба включати творчі завдання. Так, наприклад, у роботі «Обробка багатошарових зображень, створення колажів”. " для перших двух груп дати стандартне завдання за інструкцією, для більш високого - запропонувати більш складну структуру.

Слайд 12.     Завдання Використовуючи власну фотокартку, перенесіть власне зображення на інший фон таким  чином,   щоб  окремі   деталі   малюнків перекривалися. В   разі  необхідності,   зображення повинно мати тінь, що узгоджуюється з джерелом світла на малюнку.

Слайд 13.     Домашні завдання на факультативних заняттях доцільно звести до мінімуму і пропонувати їх лише для того, щоб учні були підготовленими до наступного заняття. Виконання творчих завдань, які потребують значного часу, не є обов'язковим для всіх учнів, що відвідують факультативні заняття. Однак виконання їх варто всіляко схвалювати. Домашнє завдання завдання теж можна давати диференційовано, і рівень нехай собі вибирає сама дитина. Це дозволить їй прагнути до більш високих результатів, працювати цілеспрямовано і зацікавлено.

Слайд 14.     Опис використаної методики

Завдання складаються для всіх учнів однакові (аналогічні), але містять послідовний ряд задач і вправ, розміщених за принципом наростаючої складності. Учні, приступаючи до виконання завдання, можуть почати з першого, найлегшою завдання і поступово просуватися до другої, третьої і т. д. завдання. Або ж можуть, оцінивши свої сили і знання, пропустити перші завдання і почати з більш важких, щоб у підсумку вирішити найскладніші завдання, запропоновані в кінці завдання. При такій роботі учні природним чином диференціюються: одні вирішують лише найпростіші завдання, вміщені на початку завдання, інші «доходять» до середини, треті справляються практично з усім завданням. Виконуючи такої форми завдання, школярі правильно оцінюють свої досягнення, бачать перспективу і можливості свого дальшого зростання.

Випобачили і ознайомилися з роботами деяких учнів,а зараз я хочу навести і показати приклад роботи в програмі Gimp. А саме, приклад використання штампу.

 

Слайд 15.  Широке застосування диференційованих завдань на уроках дозволяє розв'язувати багато навчально–виховних завданнь

  1. Підвищення свідомості і міцності засвоєння знань учнів;
  2. Вироблення у дітей умінь і навичок, передбачених навчальною програмою;
  3. Вміння користуватися набутими знаннями і вміннями в житті;
  4. Розвиток у учнів пізнавальних здібностей;
  5. Прищеплення  учням художнього смаку;
  6. Дати імпульс до нового виду творчості

Презентація

Категорія: Мої статті | Додав: yuli1992 (06.04.2016)
Переглядів: 290 | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 0
avatar