Головна » Статті » Мої статті |
Основи комп’ютерної графікиСлайд 1. Оскільки програми з основного навчального плану становлять той державний мінімум, який має бути міцно засвоєний кожним школярем, і найголовніше завдання школи полягає в тому, щоб досягти високої якості знань учнів у цьому обсязі. Проте разом із цим перед школою стоїть важливе завдання — закласти фундамент підготовки майбутнього спеціаліста. Факультативні заняття встановлюють «мости» між загальною освітою та майбутньою спеціальністю молодої людини. Дуже ефективні на стадії формування й закріплення в учнів інтересу, дають змогу враховувати індивідуальні нахили учнів, повніше розвивати їхні здібності. Факультативи з інформатики один із способів диференційованого навчання інформатики, мета якого — поглиблення і розширення знань учнів. Коли кожен учень опановує знання та вміння, які складають зміст комп'ютерної грамотності, на певному рівні, залежному від його здібностей, інтересів, успішності, психологічних особливостей і т. д.
Слайд 2. Навчальна програма має назву :Основи комп’ютерної графіки». Актуальність її пов’язана з її профорієнтаційною цінністю в умовах охоплення комп’ютерними технологіями майже усіх галузей діяльності та особливою перспективністю використання комп’ютерної графіки в сучасному дизайні, побудові сайтів у інформаційному просторі інтернету, креативній рекламі, новітньому мистецтві, сучасних технологіях створення кіно- та мультфільмів, програмній інженерії при розробці дизайну інтерфейсів тощо, а також зацікавленості молоді цими технологіями та сучасними графічними програмами.
Слайд 3. Метою курсу «Основи комп’ютерної графіки» є формування в учнів знань та умінь, необхідних для ефективної обробки інформації, поданої в графічній формі, а також для використання комп’ютерних зображень у навчальній і професійній діяльності. Слайд 4. Мета курсу досягається через опанування учнями необхідного обсягу теоретичного матеріалу, практичне оволодіння сучасних графічно-інформаційних технологій, комп’ютерних засобів і середовищ створення, обробки й візуалізації растрових і векторних зображень. Слайд 5. Однаково важливими є вміння створювати нові зображення й рисунки, редагувати наявні, перетворювати формати комп’ютерних зображень та їхні колірні моделі, імпортувати належним чином підготовлені графічні зображення в офісні документи, веб-сторінки, електронні та поліграфічні видання, рекламу, розробляти комп’ютерну анімацію. Слайд 6. Основні задачі курсу:
Слайд 7
Програма з комп’ютерної графіки ставить за мету, перш за все, навчити учнів вільно володіти графічними способами творення зображення на комп’ютері та продовжувати (паралельно з матеріалами уроків образотворчого мистецтва) ознайомлення з основами образотворчої грамоти, що в сукупності дасть їм змогу усвідомлено застосовувати ці знання й уміння у своїй практичній діяльності.
Слайд 8. Програма розрахована на використання у навчальному процесі графічних редакторів, які поширюються безкоштовно, а саме: растрові – Gimp та Paint.Net, векторні – CADE, Inkscape, 3D-редактор Blender, для створення анімації – Gimp. Можна підвищити рівень знань, за допомогою іншого програмного забезпечення, а саме: растрові – Adobe PhotoShop, Corel PhotoPaint, векторний – Corel DRAW, 3D-редактори – 3DMax, Maya, для створення анімації – Advanced GIF Animator, Easy GiF Animator, GIF Movie Gear. Істотні відмінності в знаннях і особливо в уміннях роботи на комп'ютері, неоднаковий рівень комп'ютерної грамотності учнів змушує шукати нові форми організації уроку та всього процесу навчання в цілому. Підвищення ефективності навчання інформатики сприяє рівнева диференціація.
Слайд 9. Основними цільовими орієнтаціями рівневої диференціації навчання є:
слайд 10. Всіх учнів можна умовно поділити на три групи:
Підбір завдань для виконання здійснюється з урахуванням обов'язкових результатів навчання, міжпредметних зв'язків, практичної спрямованості; рівнів засвоєння знань учнями (базового, середнього і високого). Слайд 11. Диференційований підхід при виконанні практичних робіт Практична діяльність учня в школі найчастіше зводиться до роботи за описом або інструкції. Дітям зі слабкою і середньою підготовленістю це цілком прийнятно. Але, я вважаю, що вкрай не ефективна ця робота з усіма учнями класу.
Для здібних дітей у роботу треба включати творчі завдання. Так, наприклад, у роботі «Обробка багатошарових зображень, створення колажів”. " для перших двух груп дати стандартне завдання за інструкцією, для більш високого - запропонувати більш складну структуру. Слайд 12. Завдання Використовуючи власну фотокартку, перенесіть власне зображення на інший фон таким чином, щоб окремі деталі малюнків перекривалися. В разі необхідності, зображення повинно мати тінь, що узгоджуюється з джерелом світла на малюнку. Слайд 13. Домашні завдання на факультативних заняттях доцільно звести до мінімуму і пропонувати їх лише для того, щоб учні були підготовленими до наступного заняття. Виконання творчих завдань, які потребують значного часу, не є обов'язковим для всіх учнів, що відвідують факультативні заняття. Однак виконання їх варто всіляко схвалювати. Домашнє завдання завдання теж можна давати диференційовано, і рівень нехай собі вибирає сама дитина. Це дозволить їй прагнути до більш високих результатів, працювати цілеспрямовано і зацікавлено. Слайд 14. Опис використаної методики Завдання складаються для всіх учнів однакові (аналогічні), але містять послідовний ряд задач і вправ, розміщених за принципом наростаючої складності. Учні, приступаючи до виконання завдання, можуть почати з першого, найлегшою завдання і поступово просуватися до другої, третьої і т. д. завдання. Або ж можуть, оцінивши свої сили і знання, пропустити перші завдання і почати з більш важких, щоб у підсумку вирішити найскладніші завдання, запропоновані в кінці завдання. При такій роботі учні природним чином диференціюються: одні вирішують лише найпростіші завдання, вміщені на початку завдання, інші «доходять» до середини, треті справляються практично з усім завданням. Виконуючи такої форми завдання, школярі правильно оцінюють свої досягнення, бачать перспективу і можливості свого дальшого зростання. Випобачили і ознайомилися з роботами деяких учнів,а зараз я хочу навести і показати приклад роботи в програмі Gimp. А саме, приклад використання штампу.
Слайд 15. Широке застосування диференційованих завдань на уроках дозволяє розв'язувати багато навчально–виховних завданнь
| |
Переглядів: 291 | |
Всього коментарів: 0 | |